26 Ocak 2012 Perşembe

KURU DOMATES SALATASI







Malzemeler:
200 gr kurutulmuş domates
1 tutam maydanoz
1 tutam taze nane
5 ceviz içi
zeytinyağı
tuz
limon
nar ekşisi
kekik
kurutulmuş fesleğen


Yapılışı:
200 gr (1 yemek tabağı dolusu) kurutulmuş domatesi yumuşayana kadar sıcak suda bekletiyoruz. Domatesler sadece 2 ye bölünerek kurutulmuş ise çok zor yumuşayacaktır. Ben internetten halka halka doğranarak kurutulmuş domates alıyorum 2-3 dakikada yumuşuyorlar. Yumuşayan domateslerin suyunu süzüp soğuk sudan geçiriyoruz ve doğruyoruz. Doğrarken şekli önemli değil arzunuza göre doğrayabilirsiniz. 1 tutam maydanoz ve taze naneyi ince kıyıyoruz. Ben cevizleride bıçakla kıyıyorum ama rondo da kullanabilirsiniz, cevizler çok ezilmesin. Tüm malzemeyi karıştırıyoruz. Zeytinyağı, tuz, limon, nar ekşisi, kekik ve fesleğeni damak tadınıza göre ekleyebilirsiniz. Ama çok fazla koymamakta fayda var. Miss gibi domates salatamız hazır, birazdan afiyetle yiyeceğiz. Denemenizi tavsiye ediyorum. İster meze olarak ister salata olarak yiyebilirsiniz. Afiyet olsun :)

2 yorum:

sevil dedi ki...

canım bunu kuru dolmalık biberle denesek nasıl olur dersin?

Gözde T S dedi ki...

daha farklı bir lezzet olur. Neden olmasın bence olabilir. Denersen eklerim canım :)