26 Ocak 2012 Perşembe

PIRASALI KİŞ



Dolabımızda pişmek için artık sabırsızlanan bir pırasa vardı. Bende bugün onu değerlendireyim dedim. Açıkçası görünümü ve lezzetiyle sanki pırasayı değerlendirmek için pişirmemişim de baş tacı etmişim gibi bir durum oluştu :). Ben çok sevdim. Lezzetli ve çok hafifti. Yapacaklara şimdiden afiyet olsun.


Malzemeler:


Hamuru için:
1 yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ (Ben zeytinyağı kullandım)
1 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un


İç malzeme:
1 kg pırasa
2 sivri biber
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı karabiber
2 yemek kaşığı sıvı yağ


Üzeri için:
1 yumurta
3 yemek kaşığı peynir (Çeşidi önemli değil biz hellimle yaptık. Kaşar da olur, beyaz peynir de hiç fark etmez)


Yapılışı:
İnce kıyılmış pırasa ve biber sıvı yağda kavrulur ve baharatları eklenir. Hamuru hazırlamak için önce yağ,yumurta,yoğurt,tuz ve kabartma tozu çırpılır. Daha sonra un ilave edilerek yoğurulur. Tart kalıbına ya da borcama hamur yayılır. Hamurun kenarları biraz yüksek bırakılır. İç malzeme hamurun üstüne yayılır. En üstede yumurta ve peynir çırpılıp dökülür. 180 derece de  30 dakika kadar pişirilir.

Hiç yorum yok: