26 Ocak 2012 Perşembe

PESTİL KIZARTMASI





Başlığı okuyunca 'Yahu bu kız hiç normal bir tarif vermeyecek mi? Hep garip şeyler buluyor'  demeyin :) Şimdi ben size 'pirinç pilavı' tarifi versem okuyacak mısınız tabi ki hayır  :)


Evet gelelim pestil (bastık) kızartmasına, pestil, bizim yöremizdeki adıyla bastık, üzümden yapılan, serilerek kurutulan kışlık diye tabir edebileceğimiz bir yiyecek. Çoğu insan yanında cevizle yemeyi tercih ediyor ama biz bu halini daha çok seviyoruz çünkü ben çocukken anneannem bu şekilde yapıyordu :)


Malzemelerimiz:
3 tane pestil ( 2 parmak genişliğinde kesilecek)






1 çay bardağı un
3/4 çay bardağı su
1 yemek kaşığı şeker
1 tutam tuz  ile hazırlanmış hamur (krep hamuru kıvamında)






Pestil parçaları hamura bulanıp az yağda arkalı önlü kızartılır.






Sıcak servis edilir. Bu güzel kış akşamında afiyetle yenir :)







4 yorum:

Adsız dedi ki...

daha önce bi akrabamız yapmıstı bunu. uzaktan geliyordu. tadı damagımda kalmıs ama adını bulamamıştım. ne harika bi insansın sen. gözlerim faltaşı gibi acıldı, agzımın resmen suyu aktı. iyi de nerden bulacagız o harika pestillerden? cok canım cekti. cok sagoll :)

darkolivee dedi ki...

ilk kez görüyorum çok enterasan geldi, denemek lazım..

sevgiler

Gözde T S dedi ki...

Rüzgara doğru canım galiba gaziantep'e özgü bu üzüm pestili ama belki yöresel ürün satan yerlerde bulabilirsin. Sen bana gel ben yapayım sana :)

darkolive, esteresan ve güzel bir lezzet. Farkı bir şey arayanlara uygun ;)

sevil dedi ki...

uffff!! olsa da yesek :)