29 Ocak 2012 Pazar

KREM PEYNİRLİ KİŞ ( KREM PEYNİRLİ PİZZA)


Bu tarifi dün kahvaltı için yapmıştım. Paylaşsam mı paylaşmasam mı diye düşünüyordum ama google da krem peynirli pizza tarifi bulamadığım aklıma gelince belki benim gibi arayanlar olur diye yazayım dedim :)  Bu arada yanlış anlaşılma olmasın 'çok güzel oldu. Ayy sırrını vermeyeyim' tarzı bir kararsızlık değildi. Ortalama bir lezzet olduğu için kararsız kaldım. Amannn ne kadar uzattım paylaşıyorum işte :)

Öncelikle şurdaki pırasalı kiş tarifindeki hamuru hazırlıyoruz. Hamuru yuvarlak borcamın büyük boy olanına yayıyoruz. Kenarlardan 1 cmlik yükseltiler bırakıyoruz.

Sonra;
Rendelenmiş 1 adet domates
1 tatlı kaşığı fesleğen
1 çay kaşığı tuz
1 adet pınar üçgen peynir
1 yemek kaşığı pınar cheddarlı krem peynir (Siz istediğinizi kullanabilirsiniz. Bizde bu vardı.)




Bu malzemelerle bir sos hazırlayıp hamurun üzerine döküyoruz ve 180 dereceye ısıtılmış fırında 30-40 dakika pişiriyoruz. Bu aşamada pişirme işleminizin sonlanması gerek yani bu kısımdan sonra üzerine istediğimiz peyniri döküp 2-3 dakika fırınlayıp servis edeceğiz. Sakın peyniri önce dökmeyin. Önce hamurla sosu tamamen pişirin.

Ben peynir olarak Gouda peyniri, eski kaşar birde dil peyniri kullandım. Üçünüde rendeleyip karıştırdım ve üzerine ekledim. Biraz renksiz oldu. Sizlerde farklı peynirler kullanarak renklendirebilirsiniz (Mesela cheddar)



Yapacaklara afiyet olsun. Umarım memnun kalırsınız :)




4 yorum:

mahmur prenses dedi ki...

mmm çok iştah açıcı görünüyor. ellerinize sağlık.

pembe mor alg dedi ki...

pizza olsn nasıl olursa olsun:)

Gözde T S dedi ki...

Mahmur prenses, teşekkürler tatlım.

Duygucum, bence de pizzanın her türlüsüne evet :)

darkolivee dedi ki...

off ağzım sulandı bi yutkundum yemin ederim :)) benimde dolapta karnıbahar böreği var peynirli, buna niyet ederek bir dilim yiyim bari :))

eline sağlık

sevgiler


darkolivee.blogspot.com